• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Konsekvenser av att ta nya lån nu efter bolån

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Jag tror också att det är lugnt. Alltså ingen mer upplysning. Men vet fall där man tar upplysning i samband med att själva köpeskilling förs över.. alltså på tillträdesdagen. Vet inte hur det är med nyproduktion (alltså när betalningen görs). Logga in på banken och kolla om betalningen redan är gjord från banken.. alltså om lånet ligger upplagt. Då skulle jag säga att det är lugnt. Avseende bankmötet så kommer de inte ta upplysning om du inte kommer överens om att flytta något till dom eller utöka produkterna.

Som ovan skrev.. även om du har tagit ett lån på 100tkr så ska detta säkert inte påverka ändå.

Det är utbetalt redan. :) Okej, jag ska flytta över allt till de, ska bli helkund. Men tror inte de tar en ny upplysning för att se ska prata om sparande, plan vid sjukskrivning osv (då jag i princip inte kan bli arbetslös), stänga nuvarande konto osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Märkligt erbjudandet bara står med på Kreddy. Ringde Lendo nu för att kolla kring det och de sa det är en inaktuell kampanj.
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
De kan absolut ta en ny uc på tillträdesdagen.. eller vid bankmötet. Jag skulle vänta tills efter. Bolånet kommer inte påverka ditt kreditbetyg så pass mycket. Har du fått ett bolån beviljat så kommer du även få 100k blanco beviljat.

Bolånet syns inte heller på UC förrän runt den 15:e, månaden efter tillträdesdagen.

Intressant det med när bolånet syns. Då har jag lärt mig något nytt.

Insåg nu att blancolånet från Nordea precis börjat synas. Den är på 130 tusen. Däremot har inte SEB tagit bort uppgiften ännu då det knappt passerat en dag och lånet där låg på 160 tusen. Så jag väntar ett par dagar med att ansöka, så att det går från blancoskuld på ca 290 tusen till det rätta (blanco på 130) samt 1 kredit och 1 kreditgivare.

Tack för alla svar iaf. :)
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
SEB:s "dagliga" uppdatering är inte som utlovat. Min skuld är ff kvar på UC, hoppas den rapporteras in idag tisdag som avslutad så jag hinner söka och få ett lån utbetalt innan fredag (vissa kommer ju kräva masaa verieringar osv.).
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
SEB:s "dagliga" uppdatering är inte som utlovat. Min skuld är ff kvar på UC, hoppas den rapporteras in idag tisdag som avslutad så jag hinner söka och få ett lån utbetalt innan fredag (vissa kommer ju kräva masaa verieringar osv.).

Det gjorde den. :) Dags bestämma sig för en summa och söka senast tidigt imorgon.
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Sökte 80 tusen på 10 år. Nordnet lägst med 10% ränta. Coop på andraplats, 10,8%. Inga andra vettiga förslag...

Nordnet kräver lönespec, vilket är inga problem, men det kan ju försena utbetalning. Coop kräver inget. Jag hade behövt en snabb hantering. Chansar på Nordnet är snabba nu, annars blir jag skyldig Loanstep mer än 2.5 tusen.
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Sökte 80 tusen på 10 år. Nordnet lägst med 10% ränta. Coop på andraplats, 10,8%. Inga andra vettiga förslag...

Nordnet kräver lönespec, vilket är inga problem, men det kan ju försena utbetalning. Coop kräver inget. Jag hade behövt en snabb hantering. Chansar på Nordnet är snabba nu, annars blir jag skyldig Loanstep mer än 2.5 tusen.

Det var en hel del frågor där, vid signering av avtalet. Det stod det inget om, stod det bara var att signera avtal och skicka lönespec. Som sagt: inga problem för mig men jag vill inte de ska sakta ner processen, behöver betala av Loanstep innan måndag (trodde tisdag först, ev. har jag någon dag till). Hoppas nu Nordnet granskar fort och betalar ut fort...
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Det var en hel del frågor där, vid signering av avtalet. Det stod det inget om, stod det bara var att signera avtal och skicka lönespec. Som sagt: inga problem för mig men jag vill inte de ska sakta ner processen, behöver betala av Loanstep innan måndag (trodde tisdag först, ev. har jag någon dag till). Hoppas nu Nordnet granskar fort och betalar ut fort...

Givetvis inget beslut taget ännu.

Någon som har erfarenhet av dem?

Jag vill ogärna betala avgift till Loanstep...
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Sökte 80 tusen på 10 år. Nordnet lägst med 10% ränta. Coop på andraplats, 10,8%. Inga andra vettiga förslag...

Nordnet kräver lönespec, vilket är inga problem, men det kan ju försena utbetalning. Coop kräver inget. Jag hade behövt en snabb hantering. Chansar på Nordnet är snabba nu, annars blir jag skyldig Loanstep mer än 2.5 tusen.
Tog Nordnet en Bisnode också?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp